Bet nu tagad jau vairāk kā mēnesi darbojas sistēma kā tai vajadzētu. Kā jau bija gaidāms, degviela, kas nav autiņam dzimtā, ne īpaši patīk dzinējam. Arī paši merši diezgan niķīgi un ar elektroniku visādi brīnumi lien laukā.
Pati vadība vienkārša - pie stūres ir indikators, kas rāda aptuvenu rādījumu, cik daudz gāzes atlicis bākā. Bet nu tas rādījums ir ļoti aptuvens un kļūdās pat virs 30%. Jo lielāks sals, jo lielāks mežs.
Pa vidu ir maģiska podziņa, ar kuru var pārslēgties atpakaļ uz benzīnu, ja ir kādas problēmas ar gāzes iekārtu.
Rezerves riteni tagad aizņem 54L balons. Principā nedaudz biežāk nākas braukt pildīties - vidēji nedēļā reizi, jeb vienu reizi vairāk nekā parasti benzīnu.
Gāzes ievadu ierīkoja blakus bākai zem vāciņa. Vismaz labums, ka vieta nav ar sāli un dubļiem notašķīta un nav vajadzības vilkt ārā cimdus, lai uzpildītu gāzi, kā to dara citi, kuriem ierīkots buferī.
Kā neērtība šādam variantam ir šādas pārejas uzskrūvēšana un noskrūvēšana. Noskrūvējot izplūstot nedaudz gāzei šī pāreja pamatīgi atdziest un ziemā vēlams cimdus izmantot.
Šādi tas izskatās zem motora pārsega. Salīdzinoši kompakti nekā dažām citām automašīnām. Visa pārējā būšana ir zem pie motora, kas nomaskēta zem plastmasas, kas nosedz motoru.
-------Ir pagājis kāds laiciņš, kad nācies pabraukāt ar gāzi. Visā visumā esmu apmierināts ar rezultātu, bet bet ir lietas, ko varētu arī uzlabot. Galvenais pluss tas, ka degvielas izmaksas gandrīz uz pusi samazinājās. Uzskatāmībai te ir skaitļu tabuliņa gan patēriņā, gan litros sākot no š.g. augusta, kad sāku veikt pilnu uzskaiti ne tikai pierakstot summas, bet arī kilometrus un litrus.
Principā tabuliņā var redzēt, ka no vidējā rādītāja 180 EUR mēnesī par degvielu rādītājs saruka uz 80-100 EUR. Bet nu šajā ziemā bez 20-30L benzīna neiztikt tā vidēji 2-4 reizes dienā darbinot autiņu. Izskatās, ka šāda tendence būs arī turpmāk.
Ir gan daži mīnusi, kas mazāk ir izskanējuši:
- Pārslēdzoties no benzīna uz gāzi, joprojām jūtama smirdoņa un jo lielāks sals, jo šī smirdoņa izteiktāka. Kad plusos, tad gandrīz nemaz nejūt vai ļoti minimāli. Acīmredzot kaut kas arī cauruļu savilcējiem nav kārtībā. Nesen runāju ar fāteru, kas brauca no Polijas ar busiņu uz gāzes un tam dīvainā kārtā smirdoņa parādījās salonā, kad nāk tukšs balons. Palasot atsauksmes, ir cilvēki, kam izdevies šo problēmu atrisināt, hermetizējuši ar silikonu vai kā savādāk tos uzlabojuši. Tāds iespaids, ka labi savilcēji vienkārši nav vai arī tie nav pieejami, jo problēma ļoti daudziem.
- Jo lielāks sals, jo ilgāk jāsilda mašīna vai arī jānobrauc kādi 5-7km, kad motors uzsilst. Ar nesildītu autiņu uz braucot pie -15- -20 var just, ka galīgi zūd jauda. Vienubrīd nācās pat pārslēgties uz benzīnu, jo vairāk pa 70km/h nevarēja izspiest. Kad sals pazuda, arī problēmas pazuda. Es pieļauju, ka daļēji pie vainas elektronika, jo citi brīnumi izlīda (piemēram, pagriezieni pazuda).
- Gāzes balona apjoma indikators rāda ļoti aptuvenu rādījumu un jāpaļaujas tikai uz nobrauktajiem km. Pie lieliem mīnusiem gāzes iekārta paziņoja, ja balons ir tukšs, bet pildot secini, ka knapi puse ir iztērēta.
- Gāzes automāti mēdz gļukot un nevar braukt ar pēdējo litru bākā.
- Gāzes uzpilde mēdz būt ilga un pēdējie 2-3 litri pildās nāvīgi ilgi un var nākties salt pie tanka līdz 10 minūtēm. Pildoties pie automāta, šis process diezgan vienkāršs.
Pieminētie mīnusi ir subjektīvi un citam autiņam var nebūt vispār.
Tikai plusi pārejai uz gāzi, ietaupās nauda par 50%, mazākas motora regulēšanas pirms skates. 2.5 v6. Liku heinrihs-gaze, problēmu nav, atliek iemācīties nomainīt gāzes filtru un bēdu nezināšu nemaz.
AtbildētDzēstBalonu nav ieteicams uzpildīt vairāk par 90% vasarā un 80% ziemā, vai kā tur, kkur bija rakstīts.
DzēstPlusi ir daudz un lielākais no tiem tiešām ietaupījums uz degvielu. Dažas pieminētas problēmas ar smaku pazuda līdz ar siltāka laika iestašanos. Par balonu pilnīgu uzpildīšanu var piekrist.
AtbildētDzēst