ceturtdiena, 2014. gada 18. septembris

Turpinājums par gāzi un gāzes iekārtu

Tātad ir kāds laiciņš pagājis, kopš braucu ar gāzi un radušies papildus secinājumi kopš pēdējā raksta.

Kopumā viedoklis iespaids ir pozitīvs un finanšu ziņā iekārtā jau mazāk kā gada laikā ir atmaksājusies, lai arī dažiem tas liekas pārāk neticami. Tie dažādie taupības kalkulatori uz gāzi aptuveni arī rāda patiesos ciparus. Manā gadījumā par labu spēlēja gāzes cena, kas vienu laiku bija pat tīri laba un dažus mēnešus varēju saīsināt. Arī vidējais nobraukums 1500 km/mēn arī sastāda 8-9 mēnešus, kad iekārta atmaksājas atkarībā no cenām un citiem faktoriem.

Re kur grafiks, kas parāda, kā 9 mēnešu laikā cipari ir staigājuši. Tagadējais augusta pīķis pēc degvielas tirgotāju skaidrojuma esot saistīts ar ikgadējām apkopēm, kad tiek samazināti ražošanas apjomi. Teorētiski ir vieta spekulācijām saistībā ar nemieriem Ukrainā. Salīdzinoši benzīna cena turas ap 1.3 EUR/l.

Auto gāzes cenu svārstības

Jūlijā bija pirmā gāzes apkope, kas paredzēta ik pēc 10'000 km. Pirms tam pie lielākiem apgriezieniem reduktors grabēja un to garantijas ietvaros nomainīja. Pati apkope maksāja, ja pareizi atminos - 25 EUR. Arī tika konstatēts, ka gāzes filtrs ir stipri aizsērējis un ieteicams nomainīt gāzes operatoru. Tas gan neliekas īpaši reāli, jo gāzes tanki ir tur, kur viņi ir un tupēt sastrēgumā, lai nonāktu pie "tīrākā" tanka, nebūs prātīgi. Arī pietiek vienreiz ieliet sliktu degvielu un filtrs ciet.

Kā teica, tad aizsērējoša filtra pirmā pazīme ir zūdoša jauda. Es gan paskatījos, ka tas filtrs nemaz tik dārgi nemaksā un pati nomaiņa nemaz nav tik sarežģīta. Braukt n tūkstošus līdz apkopei ar nīkuli arī nav aršana. Tikai jāatrod, kur tādu var izrakt. Reiz kaut kādā internetbodē tādu manīju ap 10 EUR.


Pēc pēdējās apkopes tika veikta gāzes vadības pārregulācija un kopš tā brīža benzīna patēriņš būtiski samazinājās. Laiks no iedarbināšanas līdz gāzes pārslēgšanai tagad nav 5-7km, bet jau dažas minūtes. Kā var redzēt tabuliņā, vasaras mēnešos benzīns vispār nav liets. Protams, paliekot aukstākam patēriņš atkal augs, bet ne tādos apjomos, kā tas bija iepriekš.



Kopējā izmaksas ar vidējo patēriņu 11.21L uz 100km priekš diezgan neekonomiska V6 2.6L motora ir 8.65 EUR uz 100 km ar nelielu tendenci uz leju.  Arī vidējais mēneša cipars uz degvielu nostabilizējās uz 125 EUR (iepriekš ar benzīnu virs 200 EUR) uz 1500 km, kas ir objektīvāks un tuvāks realitātei.

Attiecībā uz gāzes smakām, kas tradicionāli ir visu gāzes nīdēju bieds, nesanāk iepriecināt. Pēdējā apkopē trubiņu savienojumus nedaudz pieskrūvēja, kad bija liels progresss, ka pie pārslēgšanās uz gāzi vairs salonā nepūš gāzi. Kopumā ļoti nedaudz var šad tad just, pie radiatora, kur kaut kur vēl nedaudz ir noplūde, kas stāvot sastrēgumā nedaudz arī salonā parādās.

Tie kas nezina, propānam-butānam pašam nav smakas un to veido nekaitīgā speciālā piedeva, lai pie minimālās noplūdes var sajust.

Visādi citādi esmu jau apradis un man īpaši netraucē :) Jāsaka, ka gāze nemaz nav tik kaitīga salīdzinot ar tiem melnajiem kancerogēniem dīzeļa dūmiem, par kuriem neviens nerunā un negrib runāt.




1 komentārs:

  1. Sveiki visiem, mani ir samelojuši tik daudzi uzņēmumi, kuri apgalvoja, ka ir īstie aizdevēji, taču visi mani centieni ir bijuši veltīgi, es esmu zaudējis vairāk nekā 3500 eiro viltus aizdevējiem, kuriem apgalvo, ka nav tādi, kādi viņi ir. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar pareizo aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņiem aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, nebaidoties sazināties ar viņiem pa e -pastu: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    AtbildētDzēst